Životopis nemusím zmiňovat a 99 % populace ho má (ať už v jakékoliv kvalitě – o tom zase jindy) a ví na co se používá. Druhým nástrojem prezentace vašich dovedností a zkušeností je profesní sociální síť LinkedIn.
Jednoduše řečeno – je to takový Facebook pracovního trhu. Setkávají se tu personalisté, recruiteři a odborníci z různých profesí. Původním cílem sítě bylo sdružovat hlavně pracovníky HR. Postupně se LinkedInu stala síť plná velkých pracovních příležitostí. Je to váš elektronický životopis. Proto byste se měli vyvarovat následujících chyb, které mohou být fatální…Zkontrolujte si, jestli tyto chyby neděláte i vy:
Pokud LinkedIn profil ještě nemáte, udělejte si jeden večer čas a založte si ho. Nezabere vám to víc než pár minut a vyplnění celého profilu je docela užitečné zopakování toho, co vlastně umíte a co máte za sebou.
Stejně jako u životopisu. Vhodná fotka pomáhá personalistovi lépe si zapamatovat váš profil a přiřadit si tvář k tomu člověku “na druhé straně”. Fotka by měla být civilní, pokud možno ne oříznutá fotka z dovolené. Nahrání fotky trvá pár sekund a i to vás může dělit od úspěchu.
Pokud jste si váš profil aktualizovali naposledy před 5 lety, když jste změnili práci, nebo když jste si profil zakládali, je na čase se k němu vrátit a doplnit/upravit údaje, které se za ten čas změnily. Pokud někdo váš profil sleduje, pak jeho aktualizace ukazuje, jak se vyvíjíte, kam se posouváte….pokud žádné změny neprobíhají, vypadá to, že jste se trochu “zasekli”. Před pár lety jste možná měli i jiná stanoviska a pohled na věc, tak to upravte!
Pokud máte na profilu výčet všech zaměstnavatelů a pozic, na kterých jste pracovali bez bližšího popisu, pak to o vás opět nic moc neříká. Personalisté a manažeři se mohou jen domnívat, co jste vlastně dělali na té dané pozici. A než to začnou zjišťovat a kontaktovat vás, možná dají přednost někomu, kdo má ve svém profilu detailně popsáno přesně to, co oni hledají…
Čím více (relevantních!) kontaktů, tím širší okruh lidí se o vás a vašich dovednostech může dozvědět. Postupně si budujte síť svých kontaktů, známých, bývalých a současných kolegů. Nemusí to nutně znamenat, že si do svých kontaktů dáte každého, na koho narazíte, ale přemýšlejte v souvislostech. Může se vám tento kontakt někdy v budoucnu hodit?
K tomu není co dodat.
Oslovte lidi ve svých kontaktech, se kterými jste studovali nebo pracovali a požádejte je o doporučení. Na oplátku jim napište své doporučení a vyzdvihněte jejich kvality. Pro potenciálního šéfa je důležité mít pohled ostatních na vaše výkony.
Kontrolujte svoji schránku, zapojte se do diskuzí, pište články, statusy, připojte se k profesním skupinám a aktualizujte svůj profil. Jen tak se o vás bude vědět a zvyšujete své šance, že na vás narazí personalista, který hledal zrovna vás!
Kdybyste náhodou měli problém s aktualizací a tvorbou vašeho profilu, ozvěte se mi a já vám to vyladím!