Pracovala jsem na pozici, která by se občas dala definovat jako “holka pro všechno”. Team Leader za Office Processes. V podstatě nic neříkající název pozice vhodně skrýval vše, co bylo zrovna potřeba. Během svého prvního roku působení jsem nahlédla do spousty oblastí, ale právě jedna z nich mě zaujala trochu víc. Dělala jsem recruitment, vypisování nových pozic, komunikace s agenuturami a nabírání nových zaměstnanců a jejich následné proškolení v mé oblasti. Pak přišla změna a mě zase zůstala jen podpora všeho a všech.
Kolega přišel ale se zajímavým konceptem, na který narazil na webu…a mě nadchnul
The Chief Happiness Officer.
Pozice, kterou víceméně nikdo nezná a přitom skrývá vše již ve svém názvu. Dělat lidi šťastnými, spokojenými. V podstatě by se dalo říct, že je to to samé, co vlastně dělám. To že kolegům nechám spravit kávovar, objednám čaje nebo monitor, je vlastně také svým způsobem dělá spokojenými. Ale ne kompletně, spíš jen tak povrchově.
Smyslem konceptu CHO je “výroba” spokojených a šťastných zaměstnanců nejen povrchově, ale především z jejich nitra. Jejich motivace, inspirace a nalezení smyslu jejich práce a působení ve firmě. Nelehký úkol, ale hodně smysluplný.
Firmy pak nemusí řešit fluktuaci, příliš negativní atmosféru šířící se mezi zaměstnanci a z toho plynoucí klesající produktivitu.
A smysl pro CHO? Pocit, že jeho práce má smysl, což samo o sobě člověka motivuje, inspiruje a pohání dál, než jen dělat čárky za splněnými rutinními úkony. Přece kdo by nechtěl mít v popisu práce “dělat ostatní šťastnými” tím, že s nimi mluví, naslouchá jim a přemýšlí o jejich postojích a problémech? Více o konceptu najdete zde http://positivesharing.com/
VÍTE, ŽE 31. března 2015 BYL mezinárodní den QUIT YOUR CRAPPY JOB DAY ???
Není umění být otrávený v práci, která nás nebaví. Umění je nalézt to, co nás bavit bude a nalézt cestu jak to dělat.
JAK NAJÍT A ZÍSKAT PRÁCI SNŮ SE DOČTETE V MÉM e-Booku, který je ke stažení ZDARMA
A co Vy…vidíte smysl CHO ve společnostech, nebo je to podle Vás zbytečný přežitek?